Fosforik asit ile dentin kondisyonlamasında aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
- A) Asit uygulaması sonrası yıkama yapılır.
- B) Smear tabakası tamamen uzaklaştırılır.
- C) Kollajen ağı açığa çıkar.
- D) Asit uygulaması sırasında ajitasyon demineralizasyon derinliğini artırır.
- E) Asit uygulaması sonrası dentin kurutulmalıdır.
Açıklamalı cevap
Doğru cevap: Asit uygulaması sonrası dentin kurutulmalıdır.
Fosforik asit uygulaması sonrası dentin nemli bırakılmalıdır; kurutma kollajen liflerinin çökmesine neden olur. Kaynakta 'wet bonding' kavramı vurgulanmıştır.
DUS kazanımı: Bu soru Restoratif / Adeziv sistemler ve bağlanma rubriğinde Adeziv sistemler ve bağlanma kazanımını ölçer; klinik karar, çeldirici ayıklama ve DUS tarzı yorumlama becerisini pekiştirir.
Kaynak ve üretim izi
DUS rubriği: Restoratif / Adeziv sistemler ve bağlanma
Bölüm 13, Fosforik Asitle Pürüzlendirme, Wet bonding
Kitap: Adhesion Book