Fosforik asit ile dentin kondisyonlamasında aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
- A) Asit uygulaması sonrası dentin yüzeyi nemli bırakılmalıdır.
- B) Asit uygulaması sırasında ajitasyon yapılmamalıdır.
- C) Asit uygulama süresi 15-20 saniyedir.
- D) Asit uygulaması sonrası yıkama yapılır.
- E) Asit uygulaması intertübüler dentini demineralize eder.
Açıklamalı cevap
Doğru cevap: Asit uygulaması sırasında ajitasyon yapılmamalıdır.
Kaynakta ajitasyonun demineralizasyon derinliğini artırdığı belirtilmiş olup, ajitasyon yapılabileceği ifade edilmiştir. 'Yapılmamalıdır' ifadesi yanlıştır.
DUS kazanımı: Bu soru Restoratif / Adeziv sistemler ve bağlanma rubriğinde Adeziv sistemler ve bağlanma kazanımını ölçer; klinik karar, çeldirici ayıklama ve DUS tarzı yorumlama becerisini pekiştirir.
Kaynak ve üretim izi
DUS rubriği: Restoratif / Adeziv sistemler ve bağlanma
Bölüm 13, Fosforik Asitle Pürüzlendirme
Kitap: Adhesion Book